Jeśli Wasze dochody fiskalne (revenu fiscal de reference) przekroczyły 28 tysięcy euro, powinniście obowiązkowo wypełnić deklarację podatkową przez Internet.
Podatnicy nie posiadający Internetu (np. osoby starsze lub osoby zamieszkujące regiony o słabym sygnale Internetowym) nie podlegają obowiązkowi deklaracji internetowej i mogą złożyć deklarację papierową.
Na 2018 rok limit ten zmniejszy się z 28 tysięcy euro, do zaledwie 16 tysięcy euro, a od roku 2019 elektroniczne rozliczenie stanie się obowiązkowe dla każdego podatnika we Francji.
Na rok 2017 obniżono także próg zdematerializowanej płatności podatków. O co chodzi? W wielkim skrócie podatki przekraczające 2000€ nie mogą być uiszczone gotówką ani czekiem, bez względu na rytm i sposób (miesięczny, kwartalny, tradycyjny i internetowy).
Terminy składania zeznania podatkowego
Deklarację podatkową PIT w formie papierowej należało złożyć do środy 17 maja do północy. Data ta obowiązuje wszystkie departamenty.
Można ją złożyć bezpośrednio w biurze podatkowym, któremu podlegasz ze względu na swój adres zamieszkania lub wysłać pocztą na adres wskazany na pierwszej stronie formularza deklaracji, na górze po prawej stronie. Liczy się data stempla pocztowego. Deklaracja spóźniona poddana jest karze w wysokości 10 % wartości naliczonego podatku.
W 2017 roku deklaracje internetowe PIT podlegają następującym terminom zależnym od departamentu głównego miejsca zamieszkania :
- Wtorek 23 maja dla departamentów o numerach od 1 do 19
- Wtorek 30 maja dla departamentów o numerach od 20 – 49 (łącznie z dwoma departamentami Korsyki)
- Wtorek 6 czerwca dla departamentów o numerach od 50 – 974/976
Osoby nie zamieszkujące terytorium Francji muszą złożyć deklaracje podatkową :
- Do środy 17 maja w przypadku tradycyjnej deklaracji papierowej (o ile dochody fiskalne z 2015 nie przekraczały 28 000€)
- Do wtorku 23 maja w przypadku deklaracji internetowej
Pamiętajcie o obowiązku dostarczenia numeru RIB
W 2017 roku administracja fiskalna wymaga dostarczenia jej danych bankowych – RIB (Relevé d’Identité Bancaire). Należy więc wpisać w formularzu (na dole drugiej strony) numer BIC i numer IBAN oraz dołączyć do formularza kopię RIB.
Obowiązek ten dotyczy jedynie rachunków bankowych krajów Unii europejskiej (strefa SEPA).